Mailové poradenstvo lekára

Služba Mailové poradenstvo nie je povinná zo strany lekára. Ide o dobrovoľnú doplnkovú službu pre pacienta.

Komu je určená?

Požiadať o danú službu môže každý pacient, po uhradení ročného poplatku 100 eur je možné ju využívať jeden celý rok (od dátumu platby 365 dní).

Čo je obsahom mailového poradenstva?

Lekár radí s riešením zdravotných problémov, ktoré je možné riešiť cez mail, je možné pri ich riešení 1-2 dni počkať na vývoj a nevyžadujú hneď prezenčné vyšetrenie v ambulancii. Alebo ide o rady ako upraviť už nasadenú domácu liečbu, ktorú rodič skúšal, ale bez výraznejšieho efektu. Taktiež je možné danú službu využiť ak je pacient odcestovaný a nevie sa dostaviť do ambulancie na vyšetrenie (napr. počas dovolenky), prípadne je možné službu využiť ako poradenstvo v starostlivosti o dojča alebo novorodenca. Výhodou služby je možnosť ušetriť pacientovi cestu do ambulancie a tým vylúčiť riziko infekcie v ambulancii ako aj potrebu absencie pre daný deň v práci. V prípade, že charakter ochorenia sa nebude dať riešiť cez mail či telefonát, lekár si zavolá pacienta na vyšetrenie do ambulancie. V tomto prípade sú doplatky za CRP po odporučení prezenčného vyšetrenia v ambulancii a nemožnosti doriešiť stav cestou mailu súčasťou ročného poplatku.

Súčasťou služby je aj e-recept, mailom zasielané ospravedlnenie neprítomnosti v škole/škôlke, vytlačenie správ z odborných vyšetrení posielnaých od pacienta mailom a ich zakladanie do zdravotnej dokumentácie (nemusí ich teda pacient priniesť osobne do ambulancie), skenovanie a odosielanie mailom vystavených potvrdení napr.

OČR zatiaľ nie je možné na Slovensku odosielať elektronicky. Je možné však odoslať scan vystavenej OČR (začiatku aj konca) v prípade akceptácie zamestnávateľom.

Čo ostáva z mailovej komunikácie naďalej bez poplatku pre všetkých pacientov?

Objednávanie, zrušenie, zmena termínu očkovania, preventívnej prehliadky, predoperačného vyšetrenia či pred nástupom na kúpeľný pobyt ostávajú naďalej bez poplatku. Riešia sa výhradne cez sestra@miliped.sk

Ohlásenie sa po návšteve pohotovosti so správou alebo ohlásenie sa po prepustení z hospitalizácie so správou ostávajú naďalej bez poplatku. Riešia sa výhradne cez sestra@miliped.sk.

Žiadosť o recept na dojčenské mlieko ostáva neďalej bez poplatku. Rieši sa výhradne cez sestra@miliped.sk

Žiadosť o OČR či priepustky ostáva naďalej bez poplatku, rieši sa výhradne cez sestra@miliped.sk a pre vypísané tlačivá je potrebné sa zastaviť v ambulancii.

Ak lekár vyšetrí dieťa v ambulancii a dohodne si kontrolu o 2-3dni cestou mailu, sms, či telefonátu. Teda takáto on line komunikácia po dohode s lekárom je bezplatná.

Aké sú pravidlá poskytovania služby Mailové poradenstvo?

Rodič napíše mail na lekar@miliped.sk. Je nevyhnutné, aby mail obsahoval celé meno pacienta a dátum narodenia (máme menovcov), popis všetkých ťažkostí v chronologickom priebehu (kedy začala teplota, koľko dní trvá, aká bola najvyššia hodnota, či reaguje na lieky proti teplote, či má dieťa kašel a aký má charakter, či kašle v noci, či má výtok z nosa, či je upchatý, či má bolesti a pod.). Nestačí napísať ” sme chorí čo máme robiť ?”

Do mailovej komunikácie v žiadnom prípade nepatria fotky odhaleného genitálu ani plnej plienky, už sa objavili prípady, že odosielateľ mal problém pre šírenie detskej pornografie! Daný problém v chúlostivých oblastiach treba popísať slovne alebo radšej prísť do ambulancie osobne. Chúlostivé fotky nepatria NIKDY do online sveta.

Čo ak pacient pošle sms ohľadom choroby, kde žiada o radu v liečbe?

Službu radenie cez sms či telefonát ohľadom choroby už NEPOSKYTUJEME. Komunikáciu sústreďujeme len na maily. Neustále drnčanie telefónov a sms, častokrát aj 4-5x za sebou od rodičov je veľmi vyrušujúce a zvyčajne v čase hovoru nemáme ani voľné ruky. Maily kontrolujeme opakovane cez deň a podľa charakteru ochorenia lekár zavolá alebo odpíše. Telefón bude využívaný hlavne na komunikáciu od sestry smerom k pacientom, hlásenie výsledkov či organizovania termínov medzi ambulanciou a pacientom.

Ako dlho trvá, než lekár odpovie na mail?

Maily lekár kontroluje dva krát za deň. Pred a po ordinačných hodinách. V prípade, že to situácia s pacientami prítomnými v ambulancii dovolí, tak aj častejšie. Poradenstvo cez mail slúži ako možnosť vyriešiť jednoduchšie problémy bez potreby navštíviť ambulanciu, teda ušetrí pacientovi cestu a čas. V prípade potreby si vie lekár zavolať pacienta na prezenčné vyšetrenie do ambulancie na určitý deň alebo čas.

Čo ak som zaplatil ročný poplatok, ale službu som nevyužíval?

Poplatok sa nevracia ani nie je prenosný na inú osobu. V prípade viacdetných rodín, kde bude záujem o službu pre všetky deti sa poplatok upravuje vo forme rodinnej zľavy.

Akou formou sa poplatok uhrádza?

Poplatok sa uhrádza prevodom na účet. Potvrdenie o prevode slúži aj ako doklad pre rodiča a kópia sa zakladá do zdravotnej dokumentácie dieťaťa.

Mailové poradenstvo lekára je dobrovoľná služba a počet pacientov, ktorým môže byť poskytovaná je limitovaný. V prípade, že pacient nemá záujem o danú službu, vždy môže využiť služby ambulancie a prísť v čase určenom pre akútne choré deti . Či už pre chorobu dieťaťa alebo z dôvodu administratívy. Ostatné ordinačné hodiny (okrem ordinačných hodín pre akútne choré deti) sú určené na prevencie, očkovania , návštevy či iné vopred plánované vyšetrenia, teda počas nich sa choré deti či ich zdravotné problémy alebo administratíva neriešia. Výnimkou sú len život ohrozujúce stavy.